Nieuws

Tips om nog meer van de koffie te genieten!

5 tips om de dagelijkse kop koffie gezonder en lekkerder te maken

Koffietip

Tip 1: voeg natuurlijke smaken toe aan je kopje koffie. Drink je je koffie graag zoet? Voeg dan een scheutje vanille-extract of een snufje kaneel aan je kop koffie toe, voor een caloriearme sensatie. Vooral kaneel heeft aardig wat gezondheidsvoordelen. Van kaneel is aangetoond dat het de bloedsuikerspiegel stabiel houdt.

Tip 2: gebruik plantaardige melk. Drink jij het liefst melk in je koffie? Vervang je gewone melk dan eens voor plantaardige melk. Dit is niet alleen gezonder, het smaakt ook nog eens beter. Verwarm bijvoorbeeld eens wat ongezoete amandelmelk met hete koffie en een snufje kaneel of cacao. Gegarandeerd genieten!

 Tip 3: gevoelig voor cafeïne? Ga voor decaf. Als gewone koffie je ’s nachts wakker houdt, kies dan voor cafeïnevrij. Houd er wel rekening mee dat cafeïnevrije koffie alsnog een kleine hoeveelheid cafeïne kan bevatten. Normaal gesproken bevat een kopje decaf ongeveer zes milligram cafeïne, wat natuurlijk alsnog weinig is vergeleken met de gebruikelijke 260 milligram van een gewone koffie.

Tip 4: drink het voor een work-out. Het drinken van koffie is een fantastische manier om je op te vrolijken en om in beweging te komen. Probeer het daarom eens als een pre-work-out drankje. Drink een kopje koffie om je een boost te geven en ga lekker sporten of wandelen. Iets met het nuttige en het aangename...

Tip 5: drink het heet. Hoewel een ijskoffie natuurlijk hartstikke lekker is, geeft een hete koffie veel meer antioxidanten af. Probeer daarom je ijskoffie wat vaker te verruilen voor een hete koffie, zeker nu het wat kouder wordt!

Een fijn weekend!

Bron: Women's Health

Gepubliceerd: vrijdag 11 oktober 2019