Over ons

Duurzaamheid

TRENDS & ONTWIKKELING IN DE MARKT 

 


 

 DE FEITEN OP EEN RIJ... 

  • 86.343.386 keer wordt de hashtag #Coffee gebruikt op Instagram 
  • 18.000.000.000 omzet in de foodservice
  • 7,3% groei in de horeca - omzet 2017
  • 85% van de bevolking bezoekt elke 4 maanden een restaurant 
  •  585.000.000 koffiemomenten in de horeca
  • 47% van de consumenten bestelt een maaltijd bij de koffie 

 

HERSTEL VAN WAARDEN IN F&B

De opvattingen over voeding die de laatste 5 jaar zijn verdwenen na een rat race naar goedkope producten en voldoende calorieën, zijn hersteld. De consument is steeds meer gericht op kwaliteit.

COFFEE MIXOLOGY

Irish Coffee is nooit helemaal uit de picture geweest, maar leek de afgelopen jaren wel sterk in populariteit te zijn afgenomen. In 2018 kan drank echter aan zijn comeback beginnen, aangezien de verwachting is dat koffie met alcohol de nieuwe trend wordt. Deze trend laat zich niet beperken tot Irish Coffee, want ook Sherry Coffee, Espresso Martini en Cold brew Tequila gaan het volgens de trendwatchers helemaal maken dit jaar.

CLOCKLESS EATING

Onze eetmomenten veranderen. De klassieke structuur van ontbijt -  lunch – diner vervaagt. Door een flexibilisering van arbeid en individu, gaan we steeds meer over naar meerdere eetmomenten per dag.

DE TRADITIONELE GRENZEN VERVAGEN SNEL

Horeca en retail gaan nog meer in elkaar over. We zien steeds meer hotels met een bakkerij, restaurants met een kunstgalerij en fashionstores met een luxe koffiecorner.

FOOD ALS LIFESTYLE

Food is steeds meer een lifestyle, vooral voor de multiculturele groep millennials. Het gaat er niet om wat je bezit, maar wie je bent. En wie je bent, wordt bepaald door daden en ervaringen. Hoe meer je over je koffie en overige producten kunt vertellen, hoe interessanter het wordt ervaren. De millenials zetten op een wereldwijde schaal de verandering in en zijn verantwoordelijk voor nieuwe horecabeleving.